Angry Bleeps

The place to make the Bleeping world a Bleeping Better Place to Bleep!

Wednesday, December 21, 2011

" we zijn nog beter bereikbaar"

Ook de RVS heeft een Klant Contact Center. (Moet zijn Customer Contact Center of Klant Contact Centrum, maar niet zo'n modieuze hutspot van Engels en Nederlands). Een probate hindernis tussen de klant en "uw" adviseur. Slecht opgeleide jongens en meisjes voorzien van een paar scriptjes om de bellende klant bezig te houden en vooral om te voorkomen dat de duurdere wat beter opgeleide medewerkers worden lastig gevallen door klanten. Ongetwijfeld is hier goed over nagedacht en hebben de natte dromen van de Klant Contact Center Advies Burootjes een voor hun opdrachtgevers  overtuigende experience bedacht voor de RVS klanten. Mijn experience heeft in ieder geval een deel van het script blootgelegd.
Het script begint als de KCC Medewerker het ook niet meer weet:
"ik kan u niet helpen, want ik beschik niet over de informatie"
"ik ga u doorverbinden met De Expert"
stilte...stilte...stilte...Hulde: Geen misselijk makend muzakje!!!!
"het is druk, ik kan u niet direct doorverbinden, er zijn nog 6 wachtenden"
"wilt u in de wacht of belt u later terug?"
Hoelang gaat dat duren, vraag ik.
"dat weet ik niet"
Jullie hebben toch wel iets van indicaties, zoals 6 mensen in de wacht duurt tussen de 10 en 15 minuten of tussen 2 en 3 uur.
"dat weet ik niet"
Kunnen iemand mij dan terugbellen?
"dat kan niet"
Waarom niet?
"het is te druk"
Dan lijkt het mij verstandig om later nog eens te bellen, zo stel ik vast.
"ja dat lijkt mij beter"
Wanneer is het een beter moment om terug te bellen?
"dat weet ik niet"
Waarom weet je dat niet?
"omdat het altijd druk is"
Zet me dan maar in de wacht.

Zeg Klant Contact Center Advies Burootjes, nooit gehoord van wachttijdtheorie? Zeg management, wordt het niet tijd om nog eens na te denken over mijn experience. Jullie gaan om met mijn geld, MIJN GELD! En ik verwacht fatsoenlijk te worden behandeld door iemand die daar fatsoenlijk voor wordt betaald. En wat fatsoenlijk is, dat moeten jullie niet achter je burootjes bedenken, of achter andermans burootjes laten bedenken. Dat moet je aan mij vragen en aan je andere klanten! Want MIJN GELD blijft MIJN GELD en verhuist voor je het weet naar een ANDER burootje.





Enhanced by Zemanta

No comments:

Post a Comment